English as Language of Instruction for Professors
Reporting an Experience with ESP classes in a Brazilian Context
DOI:
https://doi.org/10.14393/OT2018vXX.n.3.94-105Palabras clave:
English as a Medium of Instruction, (EMI), English for Specific Purposes, (ESP), Languages without Borders Program (IsF)Resumen
This papers reports initiatives and practices of the Language without Borders (IsF) crew at Federal University of São Carlos (UFSCar), aiming at offering the course English as Language of Instruction for Professors. A first step was the offer of a pilot course to better understand the demands of the target audience (university professors) in the end of 2017. Then, formal 32-hour-long courses were offered throughout 2018. We describe our methodology for both pilot and formal courses, and present three different perspectives for reflection: from the IsF teachers, in regard to both materials design and course deliveries; from a junior researcher who followed one of the formal courses and from the target audience, based on feedback that the professors themselves gave after attending the course. Keywords: English as a Medium of Instruction (EMI); English for Specific Purposes (ESP); Languages without Borders Program (IsF).
Descargas
Citas
AUGUSTO-NAVARRO, E. H.; KAWACHI, Cláudia Jotto ; CAMPOS-GONELLA, C. ; TERENZI, D. Revisitando Necessidades, Interesses e Motivação. Contexturas, v. 19, p. 51-73, 2012.
GILMORE, A. Authentic materials and authenticity in foreign language learning. In Language Teaching 40. Cambridge University Press, 2007. P.97-118.
HÖFLING, C.; ZACARIAS, R. A. S. (EMI) O Uso de Inglês como Meio de Instrução: impacto na internacionalização, mobilidade acadêmica e formação de estudantes. In: LUCAS, Oliveira Patrícia de; RODRIGUES, Rosana Ferrareto Lourenço (orgs.) Temas e Rumos nas Pesquisas em Linguística (Aplicada): Questões empíricas, éticas e práticas. Vol. 2. Campinas: Editora Pontes, 2017. p. 255 a 279.
JOHNS, A. M; SALMANI NODOUSHAN, M. A. English for Specific Purposes: The state of the art. International Journal of Language Studies. Vol. 9, N. 2, 2015, p. 113-120
ROBINSON, Pauline. ESP Today: A practitioner's Guide. Hemel Hempstead: Prentice Hall, 1991. 146 p.
TOMLINSON, B. Principles of effective materials development. In: English language teaching materials: theory and practice. Harwood, N. New York: Cambridge University Press, 2010.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License, que permite o compartilhamento irrestrito com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.