Textos multimodais no ensino de língua espanhola e letramentos críticos

reflexões e análises

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/OT2021v23.n.3.59908

Keywords:

Letramento crítico, Multimodalidade, Cercanía Joven

Abstract

In this text, multimodal activities present in the book Cercanía Joven de lingua española are analyzed, observing how they can favor a work focused on critical literacy. This work is justified because it contributes to the scientific production of teaching and learning foreign languages, as it focuses on two relevant themes in the current Brazilian educational context: critical literacy and the development of textbooks. The analyzes point to the fact that the multimodal activities present in the book in question maximize the relationship between the student and the proposal from the perspective of critical literacy, however, the work with the texts can still be deepened in order to contemplate other aspects, such as gender issues and social practices for a more critical view.

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Author Biography

Simone dos Santos França, Universidade Federal de Mato Grosso dos Sul

Doutoranda em Estudo de Linguagens pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul. Mestre em Letras pela Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul. Especialista em Comunicação: Linguagens e Construção Textual e Literatura, pela Associação Educacional do Vale do Itajaí-Mirim Faculdade do Vale do Itajaí-Mirim (FAVIM);Especialista em Língua Espanhola e Literaturas Espanhola e Hispanoamericana, pelo Centro Universitário Leonardo da Vinci. Graduada em Letras com habilitação em Espanhol, pela Universidade Católica Dom Bosco (UCDB). Licenciatura em Pedagogia pelo Claretiano - centro Universitário.

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Published

2021-10-03

How to Cite

DOS SANTOS FRANÇA, S. Textos multimodais no ensino de língua espanhola e letramentos críticos : reflexões e análises. Olhares & Trilhas, [S. l.], v. 23, n. 3, p. 1176–1197, 2021. DOI: 10.14393/OT2021v23.n.3.59908. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/olharesetrilhas/article/view/59908. Acesso em: 23 jul. 2024.