Orientação On-line Idiomas sem Fronteiras - Inglês: relato de experiências de 2018

Authors

  • Junia de Carvalho Fidelis Braga UFMG
  • Adriana Kuerten Dellagnelo UFSC
  • Valeska Virgínia Soares Souza UFU

DOI:

https://doi.org/10.14393/OT2019v21.n.2.46694

Keywords:

IsF- English. On-line pedagogical advising process. Experience report.

Abstract

In this experience report, we present the methodological proposal of the on-line advising process of English language teachers in training, who work in different language centers (NucLis) of the Languages ​​without Borders - English program. We begin with a brief description of the Languages ​​without Borders (LwB) Program and the implementation of on-line pedagogical guidance. Following, we discuss the context in which we developed the methodological proposal for 2018, based on previous experiences. We present the proposal called by us as "Exploring How-tos in English teaching: Focus on Academic English and English for Internationalization", explaining the topics covered, the theoretical texts and references of webinars used. We conclude by reporting what we have learned throughout the proposed implementation and indicating what we would maintain and what we would change in new opportunities for using the proposal.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Valeska Virgínia Soares Souza, UFU

Valeska Soares Souza é professora de língua inglesa na Universidade Federal de Uberlândia. Graduada em Letras, especialista em ensino e aprendizagem de língua inglesa, mestre em Linguística, foco em letramento digital, pela Universidade Federal de Uberlândia, doutora em Linguística Aplicada, na linha de pesquisa Linguagem e Tecnologia, pela Universidade Federal de Minas Gerais. Trabalha como professora de línguas desde 1989. Seu interesse de pesquisa está relacionado ao uso de novas tecnologias de informação e comunicação para a aprendizagem de línguas.

References

SARMENTO, S.; ABREU-E-LIMA, D. M.; MORAES FILHO, W. B. Do Inglês sem Fronteiras ao Idiomas sem Fronteiras: a construção de uma política linguística para a internacionalização. Belo Horizonte: Editora UFMG, 2016.

WILEY, D. A., GIBBONS, A.; RECKER, M. M. A reformulation of learning object granularity. 2000. Available at: <http://reusability.org/granularity.pdf>. Retrieved on Oct. 10, 2018

Published

2019-07-29

How to Cite

BRAGA, J. de C. F.; DELLAGNELO, A. K.; SOUZA, V. V. S. Orientação On-line Idiomas sem Fronteiras - Inglês: relato de experiências de 2018. Olhares & Trilhas, [S. l.], v. 21, n. 2, p. 353–363, 2019. DOI: 10.14393/OT2019v21.n.2.46694. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/olharesetrilhas/article/view/46694. Acesso em: 22 jul. 2024.

Issue

Section

Programa Idiomas sem Fronteiras: internacionalização e formação docente