BLACK WOMEN UNIVERSITY TEACHERS AND THEIR SOCIO-SPATIAL TRAJECTORIES IN GEOGRAPHY TEACHING TITLE
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG238758866Keywords:
Geography Teaching, Life stories, Intersectionality, Black womenAbstract
Socio-spatial, ethnic-racial and gender inequalities are present in Brazilian society, in the most diverse spaces. The Brazilian public university is one of these spaces where there these inequalities can be found. This research seeks to bring the reflection of what it is to be a black woman and an university professor from the perspectives and speeches of four black women professors who teach geography at Brazilian public universities: Ella, Filomena, Sol e Maria. Thus, through the metodologies of life story and interseccionality, it was possible to listen to the theachers narratives, as well as to understand their socio-spatial trajectories and paths to university teaching.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Luyanne Catarina Lourenço Azevedo, Ana Cláudia Ramos Sacramento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.