HISTÓRIA DA FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE GEOGRAFIA NO TRIÂNGULO MINEIRO: IRMÃ LORETO E A FISTA EM UBERABA-MG
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG227958749Keywords:
History of school subject., Geography., Higher Education., Uberaba (Minas Gerais, Brazil).Abstract
Given the need to better understand current aspects of academic culture and school culture in which the discipline Geography is immersed, the text develops around the objective of recognizing the historical processes of institutionalization of Degree in Geography in Higher Education in the Triângulo Mineiro (Minas Gerais, Brazil). Based on methodological procedures for researching oral history and documentary research, using interviews with Sister Loreto as a direct source of data, the text assesses how the city of Uberaba and the region are part of the history the formation of Geography teachers in Brazil, from the creation, in 1949, of the Geography Course at the Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras Santo Tomás de Aquino (FISTA), placing him among the first in the country. As a result, it brings the Sister Loreto`s trajectory life and formation, founder of the Geography Course at this institution and who trained Geography teachers for over forty-five years, and being highlighted aspects of the history of school subjects and the practice of teaching Geography.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.