EMERGENCY REMOTE TEACHING (ERE) IN GEOGRAPHY IN HIGHER EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG228356542Keywords:
Ensino Remoto, Docência, Covid-19, Geografia, Educação SuperiorAbstract
This article has as its central object a propositional-explanatory analysis of Emergency Remote Education (ERE) associated with active teaching methodologies and a possible paradigm shift in education, in particular the teaching of Geography in Higher Education. The article is configured as a “state of knowledge” study in the light of the methodological teaching processes in the light of the technological paradigm, posing itself as a challenge and a field of possibility for higher education teachers in the area of Geography. Our reflections are directed to the context of what is called Education 4.0, which is characterized by breaking the boundaries between the physical and digital worlds, demanding a change of rationality in the teaching processes, enhanced by the current public health crisis as a result of COVID-19.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.