REVISÃO DA QUALIDADE DO ESTUDO DE IMPACTO AMBIENTAL CENTRO LOGÍSTICO CAMPO GRANDE: UM ESTUDO DE CASO
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG217652170Keywords:
Environmental assessment, Verification list, Environmental licensingAbstract
The quality of Environmental Impact Studies is fundamentally important for the efficiency of the Environmental Impact Assessment process. There are several tools for reviewing the quality of environmental studies, however, there is a need to comparing results obtained by the usage of the different tools. The present work aims to discuss the applicability of four different tools for the purpose of quality review in a selected EIA, which allows to verify the existence of similarities and differences between the results obtained from the application of such tools, coming to contribute so much to the improvement, as well as for the standardization of quality assessment practices in environmental impact studies. Results pointed out several deficiencies, mainly related to the criteria matching the analysis of impacts which displayed low quality in the environmental study evaluated. Different tools brought similar conclusions regarding the quality of the following study. Finally, it concludes that tools under analysis could be incorporated by the environmental licensing agencies, as to assist technical opinions in evaluating and approving environmental studies.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.