GEOGRAPHICAL SCALE IN OFFICIAL DOCUMENTS
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG217349771Keywords:
Curriculum, Geography teaching, ScaleAbstract
The present work constitutes an improvement of a Final Course Assignment, developed at the Federal University of Goiás/Jataí Regional, which the scope was to comprehend how the concept of geographical scale appeared in the official documents. For this, a review of the discussions about the curriculum in the literature and, after, a documentary analysis of the National Curricular Parameters, the Complementary Educational Guidelines to National Curricular Parameters, the National Curricular Common Base and the Reference Curriculum of the State of Goiás were realized to identify in these documents how the concept of geographic scale appears. From this analysis, one can conclude that the referred concept appears very shyly when not associated with the concept of cartographic scale.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.