REDE CICLOVIÁRIA E ACIDENTES ENVOLVENDO CICLISTAS NA CIDADE DE LONDRINA/PR
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG217349084Keywords:
Urban planning, Accidents, Cycle paths, CyclistsAbstract
The present research aims to analyze the reality of the cycling network in the city of Londrina based on the study of its urban space and the number of accidents with bicycles over a period of ten years. We discuss the legislation related to urban mobility in the City Statute, and the National Urban Mobility Policy, which enables discussing bicycling based on the Brazilian Traffic Code and the City Mobility Plan for Bicycles, both of which provide the guidelines for Cycle Track Networks. We address the city plan and the actions undertaken in Londrina up to 2017 through information provided by the Institute of Urban Planning and Research of Londrina (IPPUL), and on-site visits on the roads, bringing to light the main problems faced by cyclists. Data from the Paraná Fire Department through the Integrated Service of Trauma Assistance (SIATE) allowed mapping the ten tracks with more accidents involving cyclists. This information supported the aproach of expansion and readjustment of the existing cycling network with the 24 actions that are presented at the end of the paper.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.