BEHAVIOR AND INFLUENCE OF THE SURFACE AND SURFACE TEMPERATURE IN THE RADIATION BALANCE IN CLOSED AREAS
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG217347387Keywords:
Albedo, Surface temperature, Radiation balance and Remote SensingAbstract
The present work aims to understand the behavior and influence of albedo and surface temperature in the radiation balance considering different uses and land cover in Cerrado areas in the North of Minas Gerais. To perform the research, orbital producTemperatura de superfície of the Landsat 8 satellite (OLI / TIRS) were used for orbit and point 219/070. For the measurement of the componenTemperatura de superfície of the radiation balance, the SEBAL algorithm was adapted to the Landsat8 satellite. Regarding the resulTemperatura de superfície , the influence of albedo and surface temperature on the radiation balance was observed, especially considering the climatic seasonality imposed in the study area. From the operational point of view, the present work was accomplished in a short time with data of easy access and manipulation, being attractive for new studies in the scope of geographic science. Regarding the scientific validation of the data, it is important to highlight that the data were consistent, with small differences when compared with the reference surface data, in this case, the INMET data.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.