FLOODPLAIN PLANNING BASED ON STATISTICAL ANALYSIS OF TILPARA BARRAGE DISCHARGE: A CASE STUDY ON MAYURAKSHI RIVER BASIN
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG134317341Palavras-chave:
Flood Frequency, Gamble’s Method, Return Period, Floodplain zoningResumo
Floods in the West Bengal are responsible for colossal loss of human life, crops, and property. In recent years, various measures of flood control and management have been adopted. However, flooding in such rivers like Brahmani profoundly challenges flood-hazard management, because of the inadequacy of conventional data and high spatio-temporal variability of floods. To understand flood hazards and environmental change it is imperative that engineers and hydrologists utilize historical and paleoflood records to improve risk analyses as well as to estimate probable maximum flood on rivers such as these in a highly flood-prone region(Parkar,2000). The flood frequency analysis, probable peak discharge analysis, its return period analysis and floodplain zoning based on ancillary data will help better management of flood in the Mayurakshi River basin situated in the districts of Birbhum and Murshidabad.Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2012 Vibhash Chandra Jha, Haraprasad Bairagya
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.