Developmental Learning Theory (DLT): an interview with José Carlos Libâneo

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José Carlos Libâneo
Andréa Maturano Longarezi
Roberto Valdés Puentes

Abstract

The interview establishes and addresses, based on a set of sixteen questions, the main moments in the academic, personal, professional, intellectual and political development of one of the most relevant educators, pedagogues and didactics of the second half of the 20th century and the first two decades of the 21st century. José Carlos Libâneo (1945-) is responsible for a vast and solid work nationally and internationally known, especially his book Didactic (1990), considered among the most cited in the educational field. An intellectual politically engaged in the education of children from the poorest classes in favor of a quality public school, with the learning of scientific content connected to the concrete historical and social conditions of the students' lives, Libâneo is an example for the new generations.

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How to Cite
Libâneo, J. C., Longarezi, A. M., & Puentes, R. V. (2024). Developmental Learning Theory (DLT): an interview with José Carlos Libâneo. Obutchénie. Revista De Didática E Psicologia Pedagógica, 8(Contínua), 1–71. https://doi.org/10.14393/OBv8.e2024-00
Section
ENTREVISTA
Author Biographies

José Carlos Libâneo, Pontifícia Universidade Católica de Goiás

Pós-doutorado em Educação pela Universidade de Valladolid (Espanha, 2005). Mestre em Filosofia da Educação (1984) e Doutor em História e Filosofia da Educação (1990) pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. Professor Titular Aposentado da Universidade Federal de Goiás. Atualmente, Professor Titular da Pontifícia Universidade Católica de Goiás. Docente do Programa de Pós-Graduação da  Pontifícia Universidade Católica de Goiás.

Andréa Maturano Longarezi, Universidade Federal de Uberlândia

Pós-doutorado em Educação pela Universidade de São Paulo (São Paulo, Brasil, 2018). Doutora em Educação pela UNESP (Araraquara, Brasil, 2001). Professora Associada da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Uberlândia. Docente dos cursos de graduação e do Programa de Pós-Graduação em Educação nos níveis de mestrado e doutorado.

Roberto Valdés Puentes, Universidade Federal de Uberlândia

Pós-Doutorado em Didática pela Universidade de Granada (Espanha, 2013). Doutor em Educação pela Unimep (Piracicaba, Brasil, 2003). Professor Associado da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Uberlândia. Docente dos cursos de graduação e do Programa de Pós-Graduação em Educação nos níveis de mestrado e doutorado

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