Critical educational practices and the future of Solidarity-based Popular Economy
DOI:
https://doi.org/10.14393/REE-2020-54377Keywords:
Solidarity Popular Economy, Critical educational practices, Solidarity-base production organizationsAbstract
This experience report presents the reflection of the participants during a Conversation Circle at the 5th University Day in Defense of Land Reform at the Federal University of Uberlândia. Participants reflected on the socio-political situation and the reality of the initiatives of workers who proposed to organize themselves based on the principles of Solidarity Popular Economy. Participants affirmed the importance of developing critical educational practices between workers and universities to move beyond charity and legal solidarity, towards recognition of the other and class solidarity.
Downloads
References
EID, F. (org.). Construindo uma economia solidária. Confederação Nacional dos Metalúr-gicos – CNM/CUT. Campinas: Editora da Unicamp, 2002.
FÓRUM BRASILEIRO DE ECONOMIA SOLIDÁRIA. Carta de princípios da economia solidária. 2005. Disponível em: http://fbes.org.br/2005/05/02/carta-de-principios-da-economia-solidaria/. Acesso em: 4 abr. 2019.
FRANÇA FILHO, G. C. et al. Ação pública e economia solidária: uma perspectiva interna-cional. Porto Alegre: Editora da UFRGS, 2006.
LECHAT, N. M. P. Trajetórias intelectuais e o campo da economia solidária no Brasil. 2004. 567 f. Tese (Doutorado em Ciências Sociais) – Instituto de Filosofia, Letras e Ciências Humanas, Universidade Estadual de Campinas, Campinas, 2004.
MÉSZÁROS, I. A educação para além do capital. São Paulo: Boitempo, 2005.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Ao publicarem nesta revista, os autores concordam em manter os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.