Concerns, provocations, reflections, reception and meeting promoted by popular education and social work
a dialogue with Oscar Jara
DOI:
https://doi.org/10.14393/REP-2020-53044Keywords:
Popular Education, Social service, Social transformation, AwarenessAbstract
The concerns of the reflection that constituted the interview came from the challenges interposed in the relationship between popular education and social work, since the first has been relegated from the history of the profession after the reconceptualization movement that marks the approach and, shortly thereafter, a distance between both. In this regard, from the contact with Oscar Jara, we tried to problematize some issues that are central to this debate.
Downloads
References
DURIGUETTO, M. L.; BALDI, L. A. P. Serviço social, mobilização e organização popular: uma sistematização do debate contemporâneo. Katálysis, Florianópolis, v. 15, n. 2, p. 193-202, 2012. Doi: 10.1590/S1414-49802012000200005.
GADOTTI, M. Educação popular, educação social, educação comunitária: conceitos e práticas diversas, cimentadas por uma causa comum. Diálogos, Taguatinga, v. 18, n. 1, p. 10–32, 2012. Disponível em: https://portalrevistas.ucb.br/index.php/RDL/article/view/3909/2386. Acesso em: 15 nov. 2019.
LEONARDI, F.; ASSUMPÇÃO, R. Educação popular na universidade: uma construção a partir das contradições, reflexões e vivências a partir do PET Educação Popular da Unifesp-Baixada Santista. e-Curriculum, v. 14, n. 2, p. 437-462, 2016. Disponível em: https://revistas.pucsp.br/curriculum/article/view/27448. Acesso em: 15 nov. 2019.
NETTO, J. P. Ditadura e serviço social: uma análise do serviço social no Brasil pós¬ 64. São Paulo: Cortez, 1991.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam em manter os direitos autorais e conceder à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.