Uso da técnica de stop-motion como ferramenta de metodologia ativa

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/OUV-v18n1a2022-60761

Keywords:

Stop motion, active methodologies, smartphones, animation.

Abstract

This work seeks to present a proposal for the use of the stop-motion animation technique, as a tool for making active methodologies feasible in the classroom, regardless of the discipline and type of content. In the first moment, an explanation is made about the concept of active methodologies, followed by an explanation about the technique of stop-motion animation, with the presentation of three practical examples. The text ends with an explanation of the proposed use of the technique as a pedagogical tool, using simple everyday objects and a smartphone as the basis for producing animated videos.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Flávio Gomes de Oliveira, Universidade Federal de Goiás

Professor do Curso de Design Gráfico da Universidade Federal de Goiás, Doutor em Arte e Cultura Visual, Mestre em Cultura Visual, Especialista em Arte Contemporânea, Educação e Patrimônio Histórico e Cultural e Bacharel em Artes Visuais com habilitação em Design Gráfico.

Mônica Mitchell de Morais Braga, Instituto Federal de Goiás - IFG

Doutora em Arte pela UnB. Mestre em Cultura Visual pela UFG. Licenciada em Artes Plásticas pela UFG. Especialista em Formação de Professores pela UCG (PUC-GO). Professora de Arte/Artes Visuais do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Goiás - Câmpus Inhumas. Professora do Mestrado Profissional em Artes PROF-ARTES/IFG. Coordenadora Ensino Médio e Técnico da Pró-Reitoria de Ensino do IFG.

Published

2022-08-25

How to Cite

GOMES DE OLIVEIRA, F.; MITCHELL DE MORAIS BRAGA, M. Uso da técnica de stop-motion como ferramenta de metodologia ativa. ouvirOUver, [S. l.], v. 18, n. 1, 2022. DOI: 10.14393/OUV-v18n1a2022-60761. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/ouvirouver/article/view/60761. Acesso em: 27 jul. 2024.