Entre o Teatro Épico e a Desmontagem Cênica

uma análise sobre o espetáculo Ledores no Breu

Authors

  • Laís Jacques Marques Universidade do Estado de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.14393/OUV-v17n2a2021-58356

Keywords:

Ledores no breu, Scenic disassembly, Epic theater, Virtual theater

Abstract

This article deals with an analysis of the play Ledores no Breu, by Companhia do Tijolo (São Paulo - SP), and starts, besides the dramaturgical text of the play, from the modifications of the face-to-face presentation to the presentation transmitted live over the internet. To this end, I will approach the theatrical languages starting from the concept of Dismantling, by Diéguez (2014) in order to perceive the links of this aspect with the Teatro Épico. I also intend to create an in-depth look at the relationship between the scenic poetics of the show and the social contexts in which the work is inserted in each of its versions - highlighting the virtual montage - as well as to penetrate into the relevance of the show for the discussion of the aforementioned theatrical areas.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Laís Jacques Marques, Universidade do Estado de Santa Catarina

Doutoranda do Programa de Pós-graduação em Teatro da Universidade do Estado de Santa Catarina na área de Teatro, Sociedade e Criação Cênica. Mestra em Teatro (UDESC, 2021). Graduada em Artes Cênicas - Habilitação em Interpretação Teatral pela Universidade Federal de Santa Maria (2017) e Licencianda em Teatro pela mesma instituição. Atua principalmente nos seguintes temas: Pedagogia do Teatro; Teatro em privação de liberdade; Teatro e juventude.

Published

2022-01-19

How to Cite

JACQUES MARQUES, L. Entre o Teatro Épico e a Desmontagem Cênica: uma análise sobre o espetáculo Ledores no Breu. ouvirOUver, [S. l.], v. 17, n. 2, p. 462–475, 2022. DOI: 10.14393/OUV-v17n2a2021-58356. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/ouvirouver/article/view/58356. Acesso em: 26 nov. 2024.