Drama-processo Colônia Amapá ou Ensaios para um futuro nada animador

experimentações do ciberespaço como elemento potencializador do drama

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/OUV-v16n2a2020-53835

Keywords:

Pedagogical Practice, Drama Process, Cyberspace

Abstract

The following article reflects about the Process Drama developed during the discipline Pedagogical Practice III of the Theatre course at the Federal University of Amapá, experiments were carried out around the relationship between Drama and cyberspace, specifically through the social network Facebook, where, from the creation of fictional profiles, the participants in the process broadened the discussion environment of the themes worked on, thus generating the awakening for critical-reflective thinking on the part of future teachers in Theater in relation to the social panorama of our country.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

José Flávio Gonçalves da Fonseca, Universidade Federal do Amapá - UNIFAP

José Flávio Gonçalves da Fonseca é graduado em Teatro (UFC), mestre em Artes (UFC), doutor em Artes (UFPA) e professor do curso de licenciatura em Teatro da Universidade Federal do Amapá - UNIFAP. Interessa-se pela pesquisa dos processos de criação que atravessam tanto a prática artística como a prática docente, com ênfase nos estudos sobre a cena expandida e intermedial. Recentemente tem se interessado pelas investigações que permeiam a Arte e seus modos de dizibilidade.

Published

2020-12-31

How to Cite

FONSECA, J. F. G. da. Drama-processo Colônia Amapá ou Ensaios para um futuro nada animador: experimentações do ciberespaço como elemento potencializador do drama. ouvirOUver, [S. l.], v. 16, n. 2, p. 500–518, 2020. DOI: 10.14393/OUV-v16n2a2020-53835. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/ouvirouver/article/view/53835. Acesso em: 22 nov. 2024.

Issue

Section

Dossiê Perspectivas do Drama no Brasil