Sobre caminhos não formais de educação em dança

a experiência do Grupo Jovem de Dança entre 2013 e 2016

Authors

  • Fernando Borges Barcellos UFU

DOI:

https://doi.org/10.14393/OUV-v15n2a2019-48969

Keywords:

Dança contemporânea, Educação não formal, Processos Criativos, Autoetnografia

Abstract

Based on the narrative of my work experience as Grupo Jovem de Dança’s director between September 2013 and October 2016, I build an autoethnography that analyses non formal educational dance strategies in the group experience, based on the discussion of Maria Glória Gohn (2006; 2014) about the subject. Thus, I aim to give clues about how these strategies can broaden the education built in schools, understood as formal educational contexts.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2019-12-31

How to Cite

BORGES BARCELLOS, F. Sobre caminhos não formais de educação em dança: a experiência do Grupo Jovem de Dança entre 2013 e 2016. ouvirOUver, [S. l.], v. 15, n. 2, p. 324–340, 2019. DOI: 10.14393/OUV-v15n2a2019-48969. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/ouvirouver/article/view/48969. Acesso em: 22 nov. 2024.

Issue

Section

Dossiê Embrenhar a cena – corpos, poéticas, políticas.