Orly Zucatto Mantovani de Assis interview
Main Article Content
Abstract
Orly Zucatto Mantovani de Assis is a pedagogue and started her career as an elementary school teacher in the municipality of Amparo-SP. During this period, he was interested in understanding what was happening to the students when they showed that they did not retain what they had been told about elementary mathematics. He then devoted himself to studying and deepening development and learning in a Piagetian perspective, having completed his doctorate in 1976 from UNICAMP. Her research proved that a process, named by the Researcher of the Environmental Request Process and characterized by changes in the physical environment of the room, the daily structure of activities, the conduct of the teacher, the way interpersonal relationships are processed and the type of activity and material. offered to the student, favors the child's development in its cognitive, affective, social and psychomotor aspects. This process, called PROEPRE-Preschool Education Program-initially, and laterChildhood and Elementary Education Program, based on Piagetian theory, was implemented in more than twenty State Education Departments and Municipal Education Departments in countless cities of the Federal District, São Paulo, Minas Gerais , Pará, Mato Grosso do Sul, Mato Grosso, Piaui. From 1992 onwards, PROEPRE teacher training courses were offered annually by the UNICAMP Extension School, with more than 140 classes to date. Since 1983, Professor Orly has coordinated the Laboratory of Genetic Psychology of the Faculty of Education of UNICAMP and the CNPq research group, having guided over 130 papers between theses, dissertations, course completion and scientific initiation works. It was in 1994, on the occasion of the III International Symposium on Genetic Epistemology, held in Águas de Lindóia-SP and organized by Professor Orly, that Juan Delval was in Brazil for the first time, bringing, at that time, unusual data about his research regarding social knowledge. Professor Orly is currently acting as a teacher of the Graduate Program in Education at UNICAMP and continues to coordinate LPG and PROEPRE teacher training courses.
Downloads
Article Details
The published works are the property of their authors, who may make use of them for subsequent publications, always including the original edition (original title, Ensino em Re-Vista, volume, number, pages). All articles in this journal are the sole responsibility of their authors, and no legal responsibility for their content rests with the Journal or EDUFU.
References
ARAÚJO, R. M. B. O desenvolvimento do pensamento econômico em crianças:avaliação e intervenção em classes de 3ª e 4ª série do Ensino Fundamental. 2007. Tese (Doutorado em Educação) -Faculdade de Educação, Universidade Estadual de Campinas, Campinas, 2007.
BAPTISTELLA, E. C. F. A compreensão de um conteúdo de um comercial televisivo na infância. 2001. Dissertação (Mestrado em Educação) -Faculdade de Educação Universidade Estadual de Campinas, Campinas, 2001.
BARROSO, L. M. S. As ideias das crianças e adolescentes sobre seus direitos: um estudo evolutivo à luz da teoria piagetiana. 2000. 327f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Faculdade de Educação, Universidade Estadual de Campinas, Campinas, 2000.
BORGES, R. R. A construção da noção de família em crianças pré-escolares. 2001. Dissertação (Mestrado em Educação) Faculdade de Educação, Universidade Estadual de Campinas, Campinas, 2001.
BRAGA, A. A influência do projeto “A formação do professor e a educação ambiental” no conhecimento, valores, atitudes e crenças nos alunos do ensino fundamental.2003. Dissertação (Mestrado em Educação) - Faculdade de Educação, Universidade Estadual de Campinas, Campinas, 2003.
CANTELLI, V. C. B. Um estudo psicogenético sobre as representações de escola em crianças e adolescentes. 2000. Dissertação (Mestrado em Educação) –Faculdade de Educação, Universidade Estadual de Campinas, Campinas, 2000.
CANTELLI, V.C.B. Procedimentos utilizados pelas famílias na educação econômica de seus filhos. 2009, Tese (Doutorado em Educação) -Faculdade de Educação, Universidade Estadual de Campinas, Campinas, 2009.
GODOY, E. A representação étnica por crianças pré-escolares: Um estudo de caso à luz da teoria piagetiana. Dissertação (Mestrado em Educação). Universidade Estadual de Campinas, Faculdade de Educação, 1996, 245 f.
PIRES, L.; ASSIS, O. Z. M. As representações das crianças sobre a noção de lucro: a construção do conhecimento social numa perspectiva construtivista. In: ASSIS, Mucio e MANTOVANI DE ASSIS, Orly. Anais do XXII Encontro Nacional de Professores do PROEPRE: Educação e Cidadania. Campinas: UNICAMP/FE/LPG, p. 471, 2005.
SARAVALI, E. G. As idéias das crianças sobre seus direitos: a construção do conhecimento social numa perspectiva piagetiana. Dissertação (mestrado em educação) - Faculdade de Educação, Universidade Estadual de Campinas, Campinas, 1999.
TORTELLA, J. C. B. Amizade no contexto escolar. Dissertação (Mestrado em Educação) - Faculdade de Educação, Universidade Estadual de Campinas, Campinas, 1996.
TORTELLA, J. C. B. A representação de amizade em díades de amigos e não amigos. Tese (Doutorado em Educação) - Faculdade de Educação, Universidade Estadual de Campinas, Campinas, 2001.