FIELDWORK IN GEOGRAPHY EDUCATION
Keywords:
Methodology., Teaching practice., Spatial perception., Student Development.Abstract
We propose in this article a reflection on the practice of Fieldwork as a methodology for the construction of geographic knowledge. In this sense, we discuss about Geography and its importance in reading and spatial perception, the fieldwork practice in the history of geographic thought, the potential of this activity type for teaching and learning in the 21st century. The approaches considered the Teaching of Geography in the perspective of education as an instrument of social transformation and the school as one of the places where the development of the subjects occurs to face the inequalities in contemporary capitalist society through a critical formation. The results converge to the importance of Fieldwork in the process of teaching and learning Geography with expressive interdisciplinary potential, despite the recurrent obstacles to this type of action not being realized.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.