On psychological issues in math problems
Main Article Content
Abstract
Alguns dados psicológicos baseados em resultados obtidos na resolução de problemas matemáticos que incluem componentes psicológicos, como a autorestrição, às vezes são irrelevantes devido a diferentes razões. Ocasionalmente, o possível erro em grande parte é causado por questões mal formuladas e às vezes, principalmente em pré-escolares e alunos do ensino fundamental, se confunde com sua insuficiente proficiência em operar com conceitos matemáticos pertinentes ao problema. No artigo são oferecidos exemplos de solução desses problemas, introduzindo um conjunto de perguntas que precedem a formulação da questão.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
References
ABRAMSON, Y. On the content and methods of teaching math in elementary school for gat students in the Proceedings of the PME and Yandex Russian conference (p. 243). Technology and Psychology for Mathematics Education [Electronic Resourсe]. ed. by A. Shvarts; Nat. Research Univ. Higher School of Economics. Moscow: HSE Publishing House, 2019.
GAL'PERIN, P. Ya. Learning and intellectual development (from 5 to 8 years). Proceedings of the 19th International Congress of Psychology. London, British psychological society, 1971, p. 201.
GAL'PERIN, P. Ya. Intellectual capabilities among older preschool children: on the problem of training and mental development. The University of Chicago Press, 1982, v.6, p. 526-46.
GAL'PERIN, P. Ya. Psychology: Subject and method. Selected psychological works. (In Russian). Moscow, 2023.
OBUKHOVA, L. F. Fundamentals of general psychology. Theory of P. Ya. Gal'perin and modelling experiment (In Russian). Moscow, 2022.