On psychological issues in math problems

Conteúdo do artigo principal

Yakov Iosifovich Abramson

Resumo

Some psychological data based on results returning back from solving math problems which include psychological component such as self-restriction is sometimes irrelevant due to different reasons. Sometimes the possible error in great deal is caused by ill posed question and sometimes, especially regarding preschoolers and elementary school students it is mixed with their insufficient proficiency in operating with math concepts pertaining to the problem. In the article are also offered samples of fixing these issues by introducing set of questions preceding statement of the question.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Detalhes do artigo

Como Citar
Iosifovich Abramson, Y. (2024). On psychological issues in math problems. Obutchénie. Revista De Didática E Psicologia Pedagógica, 8(Contínua). https://doi.org/10.14393/OBv8.e2024-46
Seção
VARIA/VARIES
Biografia do Autor

Yakov Iosifovich Abramson

Yakov Abramson se formou em 1976 pela Universidade Estatal de Moscou, Faculdade de Matemática e Mecânica, com especialização em matemática. De 1976 a 1989, trabalhou como programador e engenheiro de TI em centros de informática. Em 1989, iniciou a carreira docente, inicialmente em círculos de matemática no contraturno escolar, e depois em escolas privadas e públicas. Desenvolveu seu próprio currículo básico e abordagem pedagógica. Publicou três manuais e mais de 20 artigos sobre educação, todos, exceto um, em russo. Atualmente, está desenvolvendo um curso online de matemática correspondente ao publicado nos manuais, também em russo. Tem ensinado jovens educadores a utilizar o método de formação por etapas das ações mentais de P. Ya. Galperin. Existem dois sites relacionados a essas informações, ambos em russo: https://yabramson.ru/ e matematika-abramson.com

Referências

ABRAMSON, Y. On the content and methods of teaching math in elementary school for gat students in the Proceedings of the PME and Yandex Russian conference (p. 243). Technology and Psychology for Mathematics Education [Electronic Resourсe]. ed. by A. Shvarts; Nat. Research Univ. Higher School of Economics. Moscow: HSE Publishing House, 2019.

GAL'PERIN, P. Ya. Learning and intellectual development (from 5 to 8 years). Proceedings of the 19th International Congress of Psychology. London, British psychological society, 1971, p. 201.

GAL'PERIN, P. Ya. Intellectual capabilities among older preschool children: on the problem of training and mental development. The University of Chicago Press, 1982, v.6, p. 526-46.

GAL'PERIN, P. Ya. Psychology: Subject and method. Selected psychological works. (In Russian). Moscow, 2023.

OBUKHOVA, L. F. Fundamentals of general psychology. Theory of P. Ya. Gal'perin and modelling experiment (In Russian). Moscow, 2022.