ENVIRONMENTAL IMPACT OF FLOOD AND THEIR SUSTAINABLE MANAGEMENT IN DELTAIC REGION OF WEST BENGAL, INDIA
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG123916578Palavras-chave:
Flood, Flood Plain, Flood Characteristics, Gumble‟s Method, Sustainable Development, Environmental ManagementResumo
Flood is one of the basic factors for sustainable development and environmental management in the humid, tropical and sub-tropical regions. Flood characteristics decide the status of the terrain for its capability for sustaining the increased population of that area. In this paper, an attempt has been made to analyze the flood characteristics using the Gumble's Method and their impact on sustainable development and environmental management in the Deltaic Region of West Bengal, India. The Murshidabad District of the West Bengal State, India has been selected as a case study to assess the environmental impact of flood and their characteristics which includes different measures like flood elevation, discharge, volume and duration. The physical and socio-economic condition of the study-area have also been analyzed. An attempt has also been made to suggest some measures for the development of the study-area. Key Words: Flood, Flood Plain, Flood Characteristics, Gumble's Method, Sustainable Development and Environmental ManagementDownloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2011 Vibhash Chandra Jha, Haraprasad Bairagya
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.