In the extension is popular, knowledge production is Freirean

concept-theoretical and methological repercutions

Authors

  • Andréa Alice da Cunha Faria Universidade Federal Rural de Pernambuco

DOI:

https://doi.org/10.14393/REP-2022-67298

Keywords:

Popular Extension, Knowledge production, Paulo Freire

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Andréa Alice da Cunha Faria, Universidade Federal Rural de Pernambuco

PhD in Education, Federal University of Paraíba, State of Paraíba, Brazil; professor at the Education Department of the Federal Rural University of Pernambuco, Dois Irmãos campus, State of Pernambuco, Brazil.

References

ANTUNES, Â. Leitura do mundo no contexto da planetarização: por uma pedagogia da sustentabilidade. 2002. 288 f. Tese (Doutorado em Educação) – Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo, São Paulo, 2002.

FREIRE, P. Ação cultural para a liberdade. 5. ed. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1981.

FREIRE, P. Extensão ou comunicação? 7. ed. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1983.

FREIRE, P. Criando Métodos de Pesquisa Alternativa: aprendendo a fazê-la melhor através da ação. In: BRANDÃO, C. R. (org.). Pesquisa participante. 6. ed. São Paulo: Brasiliense, 1986. p. 34-41.

FREIRE, P. Pedagogia do oprimido. 17. ed. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1987.

FREIRE, P. Educação e atualidade brasileira. 3. ed. São Paulo: Cortez; IPF, 2003.

FREIRE, P. Educação e mudança. 2. ed. São Paulo: Paz e Terra, 2011.

GADOTTI, M. Paulo Freire: uma biobibliografia. São Paulo: Cortez; Instituto Paulo Freire; Brasília: UNESCO, 1996.

Published

2022-11-05 — Updated on 2022-11-05

Versions

How to Cite

FARIA, A. A. da C. In the extension is popular, knowledge production is Freirean: concept-theoretical and methological repercutions. Revista de Educação Popular, Uberlândia, p. 41–47, 2022. DOI: 10.14393/REP-2022-67298. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/67298. Acesso em: 22 jul. 2024.