Utopias shared in praxis

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/REP-2021-63427

Keywords:

Paulo Freire, Utopias, Praxis

Abstract

A utopia freireana, em seu sentido mais radical, entrelaça a ideia de humanização, liberdade e esperança. Essas palavras, quando não são apenas palavras, mas práxis, reverberam na construção de um projeto de sociedade justa, democrática, laica e inclusiva. Só afiançadas na ideia do “Estado de Direito”, conseguimos nos comprometer e lutar por uma educação transformadora, dialógica, libertadora. Assim caminhamos por horizontes de utopia! 

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Author Biographies

Camila Lima Coimbra, Universidade Federal de Uberlândia

PhD in Education, Catholic University of São Paulo, Brazil; associate professor at the Faculty of Education at the Federal University of Uberlândia, Minas Gerais, Brazil; researcher at the Curriculum Research Group (PUC), at the Public Policy Observatory (OPP/UFU) and at the Study and Research Group on Educational Assessment (GEPAE/UFU).

Nima Imaculada Spigolon, Universidade Estadual de Campinas

PhD in Education, State University of Campinas, São Paulo, Brazil; professor at the Faculty of Education at the State University of Campinas, São Paulo, Brazil; coordinator and researcher of the Study and Research Group on Youth and Adult Education (GEPEJA/Unicamp) and of the Research Group on Politics, Education and Society (GPPES/Unicamp).

References

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Published

2021-09-29

How to Cite

COIMBRA, C. L.; SPIGOLON, N. I. Utopias shared in praxis. Revista de Educação Popular , Uberlândia, p. 3–8, 2021. DOI: 10.14393/REP-2021-63427. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/63427. Acesso em: 2 nov. 2024.