Andragical practices in “Dead Poets Society”
DOI:
https://doi.org/10.14393/REP-2020-50932Keywords:
Methods, Andragogical practices, Teaching, LearningAbstract
The different learning methodologies of higher education stood out in the last decades, in the sense of breaking the barriers of traditional teaching, purely expository and protagonized in the person of the teacher. In the defense of more active and transdisciplinary methods, this paper aims to associate, classify and understand andragogical practices - teaching and learning strategies developed for adults - through the film analysis of the Dead Poets Society.
Downloads
References
BELLAN, Z. S. Andragogia em ação: como ensinar adultos sem se tornar maçante. Santa Bárbara d’Oeste: SOCEP, 2005.
BENJAMIN, W. A obra de arte na época de sua reprodutibilidade técnica. In: COSTA LIMA, L. et al. Teoria da cultura de massa. São Paulo: Paz e Terra, 2011.
FINGER, M., ASÚN, J. M. A educação de adultos numa encruzilhada: aprender a nossa saída. Porto, Portugal: Porto, 2003.
KNOWLES, M. S., HOLTON III, E. F, SWANSON R. A. Aprendizagem de resultados: uma abordagem prática para aumentar a efetividade da educação corporativa. Rio de Janeiro: Elsevier, 2009.
LINHARES, R. N.; ÁVILA, E G. Cinema e educação para além do conteúdo. Tempos e Espaços em Educação, São Cristóvão, v. 10, n. 21, p. 89-100, jan./abr. 2017. Doi: 10.20952/revtee.v10i21.6335.
NOFFS, N. A.; RODRIGUES, C. M. R. Andragogia na psicopedagogia: a atuação com adultos. Rev. Psicopedagogia, São Paulo, v. 28, n. 87, p. 283-292, 2011.
PINTO, A. V. Sete lições sobre educação de adultos. 15. ed. São Paulo: Cortez, 2007.
WEIR, P. Sociedade dos poetas mortos. Hollywood: Touchstone Pictures. 1h50min. 1989.
WHITMAN, W. Folhas de relva. Seleção e tradução de Geir Campos. Ilustrações de Darcy Penteado. Rio de Janeiro: Civilização Brasileira, 1964.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam em manter os direitos autorais e conceder à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.