Dos sons dos povos originários ao repertório musical dos jovens: uma experiência musical na Educação Básica
DOI:
https://doi.org/10.14393/OUV-v20n1a2024-66190Keywords:
Educação Musical, cotidianoAbstract
This report adresses the experience lived in the first semester of 2022 by the authors of this work with 8th grade elementary school students in a private school in Porto Alegre - RS, where from an interdisciplinary activity, a project was built through the initial reading of the book “Ideias para Adiar o Fim do Mundo”, by Ailton Krenak, being that in the Music discipline the chosen focuses envolved the creation processes that are contained in the code (EF69AR23) within the parameters established by the BNCC.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 ouvirOUver

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Direitos autorais para trabalhos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os trabalhos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não comerciais.