Teatro, epistemologia e educação: crônica de um estatuto em construção

Authors

  • Adilson Florentino UNIRIO

DOI:

https://doi.org/10.14393/OUV22-v14n1a2018-1

Abstract

The proposal of reflection presented in this essay tries to establish the relation between the theater, the epistemological dimension and the education to subsidize the understanding of the way the theater is organized as a field of knowledge. The background of the debate is framed by the discourse of the social sciences.

Author Biography

  • Adilson Florentino, UNIRIO
    Adilson Florentino é Professor Titular da Escola de Teatro e do Programa de Pós-Graduação em Artes Cênicas (Mestrado e Doutorado) da Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro

Published

2018-07-19

Issue

Section

Dossiê Teatro, Epistemologia, Decolonialidade e outras reflexões estéticas

How to Cite

Teatro, epistemologia e educação: crônica de um estatuto em construção. ouvirOUver, [S. l.], v. 14, n. 1, p. 14–25, 2018. DOI: 10.14393/OUV22-v14n1a2018-1. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/ouvirouver/article/view/42880. Acesso em: 23 may. 2025.