Defining girls and boys

the place of affectivity in early childhood

Authors

  • Dalila Castelliano de Vasconcelos UFCG
  • Lucivanda Cavalcante Borges Universidade Federal do Vale do São Francisco
  • Nádia Maria Ribeiro Salomão Universidade Federal da Paraíba

DOI:

https://doi.org/10.14393/CEF-v33n2-2020-9

Abstract

The research analyzes the conceptions of fathers, mothers and educators of children of 24 and 36 months of age in the city of João Pessoa-PB about what it means to be a girl and to be a boy, identifying the place that affectivity occupies in these definitions. Content analysis was used.

KEYWORDS: Affection. Gender. Early Childhood.

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Author Biographies

Lucivanda Cavalcante Borges, Universidade Federal do Vale do São Francisco

Doutora em Psicologia

Universidade Federal do Vale do São Francisco

Colegiado de Psicologia e Programa de Pós-graduação em Psicologia da UNIVASF

Petrolina, Brasil

Nádia Maria Ribeiro Salomão, Universidade Federal da Paraíba

Doutora em Psicologia

Professora titular do Universidade Federal da Paraíba-UFPB, Departamento de Psicologia e Programa de Pós-graduação em Psicologia Social da UFPB, João Pessoa, Brasil

Published

2021-01-10

How to Cite

Castelliano de Vasconcelos, D., Cavalcante Borges, L. ., & Maria Ribeiro Salomão, N. (2021). Defining girls and boys: the place of affectivity in early childhood. Caderno Espaço Feminino, 33(2), 173–199. https://doi.org/10.14393/CEF-v33n2-2020-9

Issue

Section

DOSSIÊ: Gênero e Emoções