Feminine experiences in a higher education teaching career: between the routine of “home” and profession

Authors

  • Neiva Furlin

DOI:

https://doi.org/10.14393/CEF-v32n1-2019-13

Abstract

Este artigo analisa narrativas de mulheres (casadas e freiras) que atuam na docência superior em teologia católica, e pretende evidenciar como elas circulam entre a profissão e os trabalhos domésticos, naturalizados como femininos.

PALAVRAS-CHAVE: Divisão sexual do trabalho. Docência superior. Desigualdade de gênero. Profissão..

 

ABSTRACT

This article analyzes narratives of women (married and nuns) who teach Catholic theology at a college level and aims to show how they circulate between their profession and housework, culturally considered women’s work.

KEYWORDS: Sexual division of labor. Higher education teaching. Gender inequality. Profession

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Neiva Furlin

Doutora em Sociologia pela UFPR (2014), com doutorado sanduíche pelo Centro de Investigaciones Interdisciplinarias em Ciencias Y Humanidades (CEIICH) da Universidade Nacional Autónoma de México (UNAM) (2012). Pós-doutoranda no Programa de Pós-graduação em Ciências Sociais, na Universidade Estadual de Maringá.

Published

2019-09-19

How to Cite

Furlin, N. (2019). Feminine experiences in a higher education teaching career: between the routine of “home” and profession. Caderno Espaço Feminino, 32(1), 277–314. https://doi.org/10.14393/CEF-v32n1-2019-13

Issue

Section

Artigos