O Projeto Escola Sem Partido

Considerações Preliminares

Authors

  • Carlos Lucena Universidade Federal de Uberlândia
  • Robson Luiz de França Universidade Federal de Uberlândia
  • Lurdes Lucena

DOI:

https://doi.org/10.14393/DP-v5n2-2018-51354

Keywords:

Nazism, School without Party, Education, Totalitarianism, Society

Abstract

This article analyzes the fundamentals of the School without Party project in Brazil. It analyzes the current situation and the predominance of conservative conceptions in society. Without falling into the trap of historical anachronism, he compares the educational project of Nazi Germany in the 1930s and the formative assumptions of the School without Party project.
Without falling into the trap of historical anachronism, he compares the educational project of Nazi Germany in the 1930s and the formative assumptions of the School without Party project.

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Author Biographies

Carlos Lucena, Universidade Federal de Uberlândia

Doutor em Educação Unicamp. Pós-doutorado em Educação Ufscar. Professor Titular da Faculdade de Educação da UFU. Bolsista de Produtividade e pesquisa nível dois do CNPQ.

Robson Luiz de França, Universidade Federal de Uberlândia

Doutor em Educação Unesp. Pós-doutorado em Educação pela Universidade Federal da Paraíba. Professor Titular da Faculdade de Educação da UFU.

Lurdes Lucena

Doutora em Educação UFU. Professora de Ensino Superior na Esamc.

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Published

2019-10-31