OPPORTUNITIES FOR AN EFFECTIVE USE OF SOCIAL MEDIA GEOGRAPHIC INFORMATION (SMGI) WITHIN GEODESIGN APPROACH
Conteúdo do artigo principal
Resumo
This contribution focuses on two types of georeferenced User-Generated Content (geo-UGC): Volunteered Geographic Information (VGI) and Social Media Geographic Information (SMGI): both can be proftably used in spatial planning practices, thanks to the high potential of the information they enclose. Several case studies, developed by the authors, are presented to illustrate how geo-UGC can be used in different stages of spatial planning processes, supporting a more multifaceted understanding of places, contributing to more participatory processes, and fostering the collaboration between decision-makers in spatial planning practices. The Geodesign approach has been used as a base framework to underpin the discussion. In addition, the case studies show how geo-UGC can be advantageous in knowledge building on the current regional and urban dynamics, in identifying possible alternatives and in fnding agreement on preferred future developments.
Downloads
Não há dados estatísticos.
Métricas
Carregando Métricas ...
Detalhes do artigo
Como Citar
CAMPAGNA, M.; FLORIS, R.; MASSA, P. OPPORTUNITIES FOR AN EFFECTIVE USE OF SOCIAL MEDIA GEOGRAPHIC INFORMATION (SMGI) WITHIN GEODESIGN APPROACH. Revista Brasileira de Cartografia, [S. l.], v. 69, n. 8, 2018. DOI: 10.14393/rbcv69n8-43980. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/revistabrasileiracartografia/article/view/43980. Acesso em: 21 nov. 2024.
Seção
Artigos
Esta obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Atribuição que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (veja "O Efeito do Acesso Aberto").