A report by someone who dares to teach with love
DOI:
https://doi.org/10.14393/REP-2021-62405Keywords:
Teaching, Learning, Generating ThemesAbstract
In this report I want to share the Freirean pedagogical experience that I experienced in Youth and Adult Education (YAE) at Catarina Jorge State School in 2017, in the city of Contagem, State of Minas Gerais, Brazil. There were two classes that year, in the first and second year of high school, with 59 students. I used the methodology of Culture Circles and debate, following the process of maturation and reading of the world through its social reality in order to promote being more on the student.
Downloads
References
BAPTISTE, J. P. Vida de São Marcelino José Bento Champagnat. São Paulo: Loyola, 1999.
FREIRE, P. Ação cultural para a liberdade e outros escritos. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1976.
FREIRE, P. Educação como prática de liberdade. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1967.
FREIRE, P. Os cristãos e a libertação dos oprimidos. Rio de Janeiro: Base, 1978.
FREIRE, P. Pedagogia da autonomia. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 2002.
FREIRE, P. Pedagogia da esperança. 15. ed. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 2008.
FREIRE, P. Pedagogia do oprimido. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1993.
SAINT-EXUPÉRY, A. de. O pequeno príncipe. 31. ed. Rio de Janeiro: Agir, 1987.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam em manter os direitos autorais e conceder à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.