Efeito das experiências passadas na preferência e escolha

Authors

  • André Vasconcelos da Silva Universidade Federal de Catalão - UFCAT
  • Luciana Mesquita da Silva Universidade Federal de Catalão - UFCAT

Keywords:

Consumption, Choice Behavior, Choose Child Feeding

Abstract

The study of consumer behavior, within its various bias, seeks to analyze the behavior of food choice of children, as well as the present study, whose main objective is to investigate whether the past experience lived by children would influence their choices and preferences in consumption with juice or soda. The reinforcement histories evaluated in the experiment were indicated by responsible for the children participating in this study. These indicated the previous existence of behavioral patterns of the consumption of soda and juice. The results suggest that the learning history may influence the choice of food intake of the participants. There is also a need for further studies to evaluate the variables that influence or not child food consumption. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

André Vasconcelos da Silva, Universidade Federal de Catalão - UFCAT

Possui graduação em Psicologia (PUCGO, 1998) e Direito (CESUC), Especialização em Educação (PUCGO, 1999), Mestrado em Psicologia (PUCGO, 2001) e Doutorado em Ciências do Comportamento (UNB, 2008). Atualmente é Professor Associado e Permanente do Programa Stricto Sensu de Gestão Organizacional e da Graduação em Administração, lotado na Unidade Acadêmica de Gestão e Negócios, da Universidade Federal de Goiás, Regional Catalão.

Luciana Mesquita da Silva, Universidade Federal de Catalão - UFCAT

Mestre em Gestão Organizacional (PPGGO/UFG/RC/CGEN), especialista em Gestão de Pessoas e Marketing (2013) pela UFG/Regional Catalão, pós graduada em Gestão Financeira (2009) no CESUC.

Published

2020-01-02

How to Cite

Vasconcelos da Silva, A. ., & Mesquita da Silva, L. . (2020). Efeito das experiências passadas na preferência e escolha. Perspectivas Em Psicologia, 23(2). Retrieved from https://seer.ufu.br/index.php/perspectivasempsicologia/article/view/52213