Avant-garde

uma proposta para o uso de games no ensino-aprendizagem em Artes Visuais

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/OUV-v18n1a2022-60874

Keywords:

Avant-garde, artes visuais, videogames, ensino-aprendizagem, RPG

Abstract

The article presents a theoretical research on the use of digital games in the classroom, specifically the use of the independent game Avant-garde (2013) in the teaching-learning of Visual Arts. This RPG genre game provides the player with the possibility of getting to know the research routine and the creative process of an artist in the mid-19th century. It also aims at the analysis of Avant-garde in terms of: content, gameplay, possibilities of actions, access, and viability. Finally, it presents discussions on the teaching-learning of Visual Arts through Avant-garde.

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Author Biography

José Loures, Programa de Pós-Graduação em Artes Visuais - UnB

Artista multimídia, professor de Histórias em Quadrinhos, e produtor cultural. Doutor em Artes pela Universidade de Brasília (UnB). Mestre em Arte e Cultura Visual pela Universidade Federal de Goiás (UFG). Trabalha na linguagem da arte computacional, histórias em quadrinhos, webarte, fake arte e gamearte. Também pesquisa sobre transhumanismo, jogos de tabuleiro, cibercultura, sexualidade e práticas divinatórias. Membro do Coletivo Interdisciplinar de Pesquisa em Games (CIPEG) e professor de Artes no Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP).

Published

2022-08-25

How to Cite

LOURES, J. Avant-garde: uma proposta para o uso de games no ensino-aprendizagem em Artes Visuais. ouvirOUver, [S. l.], v. 18, n. 1, 2022. DOI: 10.14393/OUV-v18n1a2022-60874. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/ouvirouver/article/view/60874. Acesso em: 27 jul. 2024.