A prática como componente curricular e a ação de extensão no percurso de formação do artista-pesquisador-docente

uma experiência na disciplina Drama como método de ensino

Authors

  • Tharyn Stazak de Freitas Universidade Federal do Ceará

DOI:

https://doi.org/10.14393/OUV-v16n2a2020-53098

Keywords:

Drama, Practice as a curricular component, University extension

Abstract

This text narrates an experience in a process at the discipline of Drama as a teaching method, performed during 2017 as a part of the Theater Graduation from the Federal University of Ceará that its principal objective was to answer a necessity of the discipline’s articulation with the formative dimensions of the practice as a curricular component and the extensive action that the teacher’s formation courses proposes to at Brazil’s education. When focusing the crossing between theory and practice through the creative experiment of the format of a workshop open to the community, it's through the choice of an affective space of the city where stories, memories and narratives cross their ways, open their eyes to the permeabilities that exists between the theater pratice and the society and in the producing ways of living.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Tharyn Stazak de Freitas, Universidade Federal do Ceará

Tharyn Stazak de Freitas é professora do Curso de Teatro-Licenciatura e do Mestrado Profissional em Artes (Prof-Artes) do Instituto de Cultura e Arte da Universidade Federal do Ceará. Licenciada em Educação Artística com habilitação em Artes Cênicas pela Universidade do Estado de Santa Catarina, mestre em Teatro pela Universidade do Estado de Santa Catarina e doutora em Artes Cênicas pela Universidade Federal da Bahia. Possui experiência na área do ensino de Arte e do Teatro, com ênfase na pedagogia teatral.

Published

2020-12-31

How to Cite

STAZAK DE FREITAS, T. A prática como componente curricular e a ação de extensão no percurso de formação do artista-pesquisador-docente: uma experiência na disciplina Drama como método de ensino. ouvirOUver, [S. l.], v. 16, n. 2, p. 406–419, 2020. DOI: 10.14393/OUV-v16n2a2020-53098. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/ouvirouver/article/view/53098. Acesso em: 22 nov. 2024.

Issue

Section

Dossiê Perspectivas do Drama no Brasil