Ideological and political uses of the gender category

distortions that impact work in/of education and the right to exist

Authors

  • Ana Laura da Silva Castro UFTM
  • Leandra Domingues Silvério UFTM

DOI:

https://doi.org/10.14393/CEF-v35n1-2022-11

Abstract

In the article, we analyze the approval process of Amendment n. 83/2015 to the Organic Law of the Municipality of Uberaba-MG, whose device aimed to prevent the application of diverse and possible themes related to the gender category in municipal schools. We privilege the analysis of different sources linked to the updated bibliography on the subject.
KEYWORDS: Gender. Education. History. Uberaba-MG.

Author Biographies

  • Ana Laura da Silva Castro, UFTM

    Licenciada em História pela Universidade Federal do Triângulo Mineiro (UFTM). Bacharela em Direito pela Universidade de Uberaba (UNIUBE). Servidora técnico-administrativa na UFTM. E-mail: analaurascastro@hotmail.com.

  • Leandra Domingues Silvério, UFTM

    Doutora e Mestra em História Social pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP), com bolsa de estudo Capes e CNPq respetivamente. Bacharela e licenciada em História pela Universidade Federal de Uberlândia (UFU). Docente do Departamento de História da UFTM. E-mail: leandra.silverio@uftm.edu.br.

Published

2022-09-29

Issue

Section

Dossiê Temático: Gênero, Educação, Trabalho

How to Cite

Ideological and political uses of the gender category: distortions that impact work in/of education and the right to exist. (2022). Caderno Espaço Feminino, 35(1), 191-220. https://doi.org/10.14393/CEF-v35n1-2022-11