O Projeto Escola Sem Partido Considerações Preliminares
Main Article Content
Abstract
This article analyzes the fundamentals of the School without Party project in Brazil. It analyzes the current situation and the predominance of conservative conceptions in society. Without falling into the trap of historical anachronism, he compares the educational project of Nazi Germany in the 1930s and the formative assumptions of the School without Party project.
Without falling into the trap of historical anachronism, he compares the educational project of Nazi Germany in the 1930s and the formative assumptions of the School without Party project.
Downloads
Article Details
Section
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution Licenseque permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Copyright Statement
a. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License allowing the sharing of work and recognition of the work of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are able to take on additional contracts separately for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (eg, in an institutional repository or publish as a book), with acknowledgment of its initial publication in this journal.
Open Access Policy
How to Cite
References
BRANDT, C.A.; MIALHE, J.L. A educação na Alemanha nazista e seu papel na modulação de ideias e comportamentos. In Revista Historia de la educion anuario. vol.14, no.2, Ciudad autonoma de Buenos Aires. dez. 2013.
Fonte:
DURKHEIM, E., Da divisão do trabalho social. [tradução Eduardo Brandão]. 2º ed. São Paulo: Martins Fontes, 1999.
_____. O suicídio. SP: Martins Fontes, 2000
_____. As regras do método sociológico. São Paulo, Ed. Martin Claret, 2002.
_____. As formas elementares da vida religiosa. In: Os pensadores. 2 ed. São Paulo: Abril Cultural, 1983.
_____. Educação e Sociologia. SP; Melhoramentos, 1952.
_____. Moral Education. New York: The Free Press, 1971.
ECO, H. O pendulo de Foucault. RJ: Ed. Record, 1988.
HITLER, A. Minha luta: Mein Kampf. São Paulo: Editora Moraes, 1983.
IANNI, O. Neoliberalismo e nazi-fascismo. In Revista Crítica Marxista. São Paulo: Xamã, v. 1, no 7, p. 112-120, 1998.
LÖWY, M. Barbárie e modernidade no século XX. Critique Communiste, nº 157. Fórum Social Mundial. Brasil, Dez. 2000.
LUCENA, C. Hayek, liberalismo e formação humana. Campinas: Alínea, 2011
._____. O pensamento educacional de Émile Durkheim. In Revista Histedbr on line, v10, n.40, 2010.
Fonte:
______. Tempos de destruição: educação, trabalho e indústria do petróleo no Brasil. Campinas: Autores Associados; Uberlândia: EDUFU, 2004
NORONHA, O.M. Políticas neoliberais, conhecimento e educação. Campinas: Editora Alínea, 2002.
PAULANI, L. Modernidade e discurso econômico. São Paulo: Boitempo, 2005
Programa do Partido Nacional Socialista Alemão dos Trabalhadores (NSDAP).
Protocolos dos Sábios de Sião. Tradução Gustavo Barroso. SP: Editora Revisão, 1989.