OS JOGOS COMO RECURSO DIDÁTICO: QUEBRA-CABEÇA GEOGRÁFICO

Authors

  • Daniele Rosseto Universidade Estadual de Maringá
  • Tais Pires de Oliveira Universidade Estadual de Maringá

DOI:

https://doi.org/10.14393/REG-v8-2017-78685

Keywords:

Geography teaching, Games, Didactic resource

Abstract

The games are tools used by teachers to contribute significantly to the teaching-learning process and, more specifically, in Geography these materials can help build geographic skills and allow students to read the space. Thus, this work presents a teaching experience with the use of puzzle game in elementary school, demonstrating the applicability of this playful feature in Geography teaching-learning process, as well as search instigate the development and sharing of new materials that aim to teachers of this area of ​​knowledge. The material and developed practice proved to be satisfactory and allowed achieve the proposed objectives. It is expected that the material can be used by other teachers and to instigate the development of other geographic games.

 

Author Biographies

  • Daniele Rosseto, Universidade Estadual de Maringá

    Mestranda do Programa de pós-graduação em Geografia da Universidade Estadual de Maringá - UEM. 

  • Tais Pires de Oliveira, Universidade Estadual de Maringá

    Mestranda do Programa de pós-graduação em Geografia da Universidade Estadual de Maringá. Especialista em Geografia

References

CALADO, Flaviana Moreira. O ensino de Geografia e o uso dos recursos didáticos e tecnológicos. Geosaberes, Fortaleza, v. 3, n. 5, p. 12-20, jan./ jun. 2012.

CASTELLAR, S.; VILHENA, J. Ensino de Geografia. São Paulo: Cengage Learning, 2011.

MORATO, Amanda Violeta. MELO, Fabrício Dener de. Os jogos na aprendizagem da geografia no ensino fundamental. Revista de Ensino de Geografia, Uberlândia, v. 5, n. 8, p. 188-192, jan./jun. 2014. Disponível em: <http://www.revistaensinogeografia.ig.ufu.br/>. Acesso em: out. 2016.

PEREIRA, Francisco Lelos Faustino. O ensino de geografia e as novas tecnologias: as perspectivas dos jogos eletrônicos como recurso metodológico. Revista Brasileira de Educação em Geografia, Campinas, v. 2, n. 4, p. 173-191, jul./dez. 2012. Disponível em: <http://www.revistaedugeo.com.br/ojs/index.php/revistaedugeo/article/view/88/84>. Acesso em: out. 2016.

Published

2018-02-18

Issue

Section

Relato de experiência

How to Cite

OS JOGOS COMO RECURSO DIDÁTICO: QUEBRA-CABEÇA GEOGRÁFICO. Revista de Ensino de Geografia, Uberlândia, v. 8, n. 15, p. 252–257, 2018. DOI: 10.14393/REG-v8-2017-78685. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/revistadeensinodegeografia/article/view/78685. Acesso em: 7 dec. 2025.