OS JOGOS COMO RECURSO DIDÁTICO: QUEBRA-CABEÇA GEOGRÁFICO
DOI:
https://doi.org/10.14393/REG-v8-2017-78685Keywords:
Geography teaching, Games, Didactic resourceAbstract
The games are tools used by teachers to contribute significantly to the teaching-learning process and, more specifically, in Geography these materials can help build geographic skills and allow students to read the space. Thus, this work presents a teaching experience with the use of puzzle game in elementary school, demonstrating the applicability of this playful feature in Geography teaching-learning process, as well as search instigate the development and sharing of new materials that aim to teachers of this area of knowledge. The material and developed practice proved to be satisfactory and allowed achieve the proposed objectives. It is expected that the material can be used by other teachers and to instigate the development of other geographic games.
References
CALADO, Flaviana Moreira. O ensino de Geografia e o uso dos recursos didáticos e tecnológicos. Geosaberes, Fortaleza, v. 3, n. 5, p. 12-20, jan./ jun. 2012.
CASTELLAR, S.; VILHENA, J. Ensino de Geografia. São Paulo: Cengage Learning, 2011.
MORATO, Amanda Violeta. MELO, Fabrício Dener de. Os jogos na aprendizagem da geografia no ensino fundamental. Revista de Ensino de Geografia, Uberlândia, v. 5, n. 8, p. 188-192, jan./jun. 2014. Disponível em: <http://www.revistaensinogeografia.ig.ufu.br/>. Acesso em: out. 2016.
PEREIRA, Francisco Lelos Faustino. O ensino de geografia e as novas tecnologias: as perspectivas dos jogos eletrônicos como recurso metodológico. Revista Brasileira de Educação em Geografia, Campinas, v. 2, n. 4, p. 173-191, jul./dez. 2012. Disponível em: <http://www.revistaedugeo.com.br/ojs/index.php/revistaedugeo/article/view/88/84>. Acesso em: out. 2016.
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os conteúdos publicados na Revista de Ensino de Geografia estão licenciados sob a Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional (CC BY 4.0).
Isso significa que os autores mantêm os direitos autorais sobre seus trabalhos, permitindo o compartilhamento, adaptação, distribuição e reprodução em qualquer meio ou formato, desde que seja dado o devido crédito à autoria original e à fonte da publicação.
Para mais informações sobre esta licença, acesse: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/


