Rural advertising: perceptions of family farmers in southern Brazil

Authors

  • Sabrina Tais Lermen Universidade Federal de Santa Maria - Campus Frederico Westphalen - Rio Grande do Sul - Brasil https://orcid.org/0000-0002-2936-6968
  • Rafael Foletto Universidade Federal de Santa Maria - Rio Grande do Sul - Brasil
  • Bruna Bonadeo Universidade Federal de Santa Maria - campus Frederico Westphalen - Rio Grande do Sul - Brasil

DOI:

https://doi.org/10.14393/par-v4n2-2019-51123

Keywords:

Rural marketing, Family farming, Reception

Abstract

The article results from an investigation about the access to information in rural areas and the media consumption amongst families of farmers in the South of Brazil, it aims to investigate specifically the relationship of these subjects with the marketing of rural products. The space for reception guides the research, which is based on the complementarity between the quantitative and qualitative research methods, through the use of questionnaires and interviews. The highlight among the results is the distance between the marketing content and the reality of the subjects in the research.

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Author Biographies

Sabrina Tais Lermen, Universidade Federal de Santa Maria - Campus Frederico Westphalen - Rio Grande do Sul - Brasil

Universidade Federal de Santa Maria - Campus Frederico Westphalen - Rio Grande do Sul - Brasil

http://lattes.cnpq.br/0541774336694302

https://orcid.org/0000-0002-2936-6968

Bolsista de Iniciação Científica do projeto “Análise quantitativa e qualitativa do acesso a informações rurais e consumo midiático no Médio Alto Uruguai”.

Rafael Foletto, Universidade Federal de Santa Maria - Rio Grande do Sul - Brasil

Professor do Departamento de Ciências da Comunicação da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), campus Frederico Westphalen. Doutor em Ciências da Comunicação pelo Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação da Universidade do Vale do Rio dos Sinos (UNISINOS). Coordenador do projeto “Análise quantitativa e qualitativa do acesso a informações rurais e consumo midiático no Médio Alto Uruguai”.

Bruna Bonadeo, Universidade Federal de Santa Maria - campus Frederico Westphalen - Rio Grande do Sul - Brasil

Graduada em jornalismo pela Universidade Federal de Santa Maria - campus Frederico Westphalen, pós-graduanda em Liderança e Sustentabilidade na Universidade Estadual do Rio Grande do Sul, unidade de Frederico Westphalen. Estudante de Relações Públicas da Universidade Federal de Santa Maria, campus Frederico Westphalen.

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Published

2019-12-31

How to Cite

Lermen, S. T., Foletto, R., & Bonadeo, B. (2019). Rural advertising: perceptions of family farmers in southern Brazil. Paradoxos, 4(2), 88–100. https://doi.org/10.14393/par-v4n2-2019-51123