Defining girls and boys

the place of affectivity in early childhood

Authors

  • Dalila Castelliano de Vasconcelos UFCG
  • Lucivanda Cavalcante Borges Universidade Federal do Vale do São Francisco
  • Nádia Maria Ribeiro Salomão Universidade Federal da Paraíba

DOI:

https://doi.org/10.14393/CEF-v33n2-2020-9

Abstract

The research analyzes the conceptions of fathers, mothers and educators of children of 24 and 36 months of age in the city of João Pessoa-PB about what it means to be a girl and to be a boy, identifying the place that affectivity occupies in these definitions. Content analysis was used.

KEYWORDS: Affection. Gender. Early Childhood.

Author Biographies

  • Lucivanda Cavalcante Borges, Universidade Federal do Vale do São Francisco

    Doutora em Psicologia

    Universidade Federal do Vale do São Francisco

    Colegiado de Psicologia e Programa de Pós-graduação em Psicologia da UNIVASF

    Petrolina, Brasil

  • Nádia Maria Ribeiro Salomão, Universidade Federal da Paraíba

    Doutora em Psicologia

    Professora titular do Universidade Federal da Paraíba-UFPB, Departamento de Psicologia e Programa de Pós-graduação em Psicologia Social da UFPB, João Pessoa, Brasil

Published

2021-01-10

Issue

Section

DOSSIÊ: Gênero e Emoções

How to Cite

Defining girls and boys: the place of affectivity in early childhood. (2021). Caderno Espaço Feminino, 33(2), 173-199. https://doi.org/10.14393/CEF-v33n2-2020-9