The Development of Civic Education in the United States, 1880-1930: Continuity and/or Change (Bilingual edition: English/Portuguese)

Main Article Content

J. Spencer Clark

Abstract

Abstract:

 Developing civic education in the United States was a complex curricular project, which captured the interest of many economic, social, political, and educational entities. One of civic education's earliest defining periods was during the American Progressive-era. During this period, American cities and schools had to adapt to an influx in population, with immigrants coming from all over the world. This population influx caused fervor and debate over the curriculum, and provided impetus for making civic education a cornerstone of the primary and secondary social science curriculum. The debate over the civic education curriculum included primarily assimilationist and culturally pluralistic views regarding immigrant students. This article will consider these two views of civic education, with examples of two civic educators who represented each view and who forever shaped civic education in the United States. Implications for this article will focus on the lasting contributions of one of these educators, Laura Donnan.

Keywords: Civic Education, Americanization, Cultural Pluralism, Social Studies Education, Citizenship

Resumo:

 O desenvolvimento da educação cívica nos Estados Unidos foi um projeto curricular complexo que capturou o interesse de muitas entidades econômicas, sociais, políticas e educacionais. Um dos primeiros períodos em que se definiu a educação cívica ocorreu durante a chamada Era Progressista Americana, quando as cidades e as escolas tiveram que se adaptar ao influxo populacional, com a vinda de imigrantes, que provocou fervor e debate a respeito do currículo e possibilitou que a educação cívica se tornasse uma pedra angular no currículo de estudos sociais nos ciclos primário e secundário. O debate envolvendo o currículo da educação para o civismo contemplou primordialmente visões assimilacionistas e culturalmente pluralistas com relação aos estudantes imigrantes. O presente artigo abordará essas duas perspectivas da educação cívica, com exemplos de dois educadores dessa temática como representantes de cada visão, os quais moldaram para sempre a educação cívica nos Estados Unidos. As implicações deste artigo focalizarão as contribuições duradouras de um desses educadores, a saber, Laura Donnan.

 

Palavras-chave: Educação Cívica, Americanização, Pluralismo Cultural, Ensino de Estudos Sociais, Cidadania

 Resumen:

El desarrollo de la educación cívica en los Estados Unidos fue un proyecto curricular complejo que capturó el interés de muchas entidades económicas, sociales, políticas y educacionales. Un de los períodos en que se definió la educación cívica ocorrió durante la llamada Era Progresista Americana, quando las ciudades y las escuelas norteamericanas tuvieron que se adaptar al flujo populacional, con la vida de imigrantes provenientes del mundo entero. Tal flujo populacional provocó fervor y debate al respecto del currículo y posibilitó que la educación cívica se tornase una piedra angular en el currículo de estudios sociales en los ciclos primário y secundário. El debate envolviendo el currículo de la educación para el civismo contempló primordialmente visiones asimilacionistas y culturalmente pluralistas con relación a los estudiantes imigrantes. El presente artículo abordará estas dos perspectivas de la educación cívica, con ejemplos de dos educadores de esta temática como representantes de cada visión, los cuales transformaran para siempre la educación cívica en los Estados Unidos. Las implicaciones de este artículo focalizarán las contribuciones duradoras de un de esses educadores, a saber, Laura Donnan.

 

Palabras-clave: Educación Cívica, Americanización, Pluralismo Cultural, Enseñanza de Estudios Sociales, Ciudadanía

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Clark, J. S. (2016). The Development of Civic Education in the United States, 1880-1930: Continuity and/or Change (Bilingual edition: English/Portuguese). Cadernos De História Da Educação, 15(1), 40–107. Retrieved from https://seer.ufu.br/index.php/che/article/view/34628
Section
Dossiê: Tópicos de História da Educação nos Estados Unidos (entre os séculos XIX e XX)
Author Biography

J. Spencer Clark, Utah State University

Doctor of Philosophy in Education: Emphasis in Curriculum Theory, Civic Education, and the History of Education from the Indiana University - Bloomington. Assistant Professor of Social Studies Education in the School of Teacher Education and Leadership at Utah State University. E-mail: spencer.clark@usu.edu