Dias Gomes between texts and scenes: construction and reconstruction of an author
DOI:
https://doi.org/10.14393/ArtC-V19n34-2017-1-09Abstract
The temporal landmarks that frame and classify an author’s work are associated with processes of meaning demarcation that can be ever changing and elusive. These operations involve the appropriation and reappropriation of its meaning, which can be at odds with the intentions having guided the authors of this or that work. Dias Gomes and his theatrical production have not escaped a few periodizations and classifications that ultimately imply ways of seeing and editing that lead to a number of different constructions, if not deconstructions. In this article, a intend to examine the trajectory of playwright Dias Gomes having as basic reference theatrical texts and books issued by publishing houses Civilização Brasileira in the 1970s and Bertrand Brasil in the 1980s.Keywords: Dias Gomes; author; editions.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos da licença Creative Commons, adotada a partir da ArtCultura, v. 21, n. 39 (jul.-dez. 2019).
CC BY-NC-ND 4.0: o artigo pode ser copiado e redistribuído em qualquer suporte ou formato. Os créditos devem ser dados ao autor original e mudanças no texto devem ser indicadas. O artigo não pode ser usado para fins comerciais. Caso o artigo seja remixado, transformado ou algo novo for criado a partir dele, ele não pode ser distribuído.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.