A polygraph on the small screen: the Millôr Fernandes’ television humor (1959-1965)
Abstract
This article is guided by the goal of knowing and analyzing the polygraph Millôr Fernandes’ television experiences, which were designed to show on TV, in its early stages in Brazil, a kind of humor that was critical, reflective, and innovative compared to regular humoristic TV shows. Combining narrative and cartoons, Millôr transitions among entertainment, information, and knowledge. The historical approach of the author’s humoristic text, co-text, and context also provide elements that shed light on the main relations between early TV, press, and national politics, both in democracy and under military dictatorship.
keywords: Millôr Fernandes, humor; television.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos da licença Creative Commons, adotada a partir da ArtCultura, v. 21, n. 39 (jul.-dez. 2019).
CC BY-NC-ND 4.0: o artigo pode ser copiado e redistribuído em qualquer suporte ou formato. Os créditos devem ser dados ao autor original e mudanças no texto devem ser indicadas. O artigo não pode ser usado para fins comerciais. Caso o artigo seja remixado, transformado ou algo novo for criado a partir dele, ele não pode ser distribuído.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.