Experience report
IV Scientific Journey of Western Bahia
DOI:
https://doi.org/10.14393/REE-v23n12024-68153Keywords:
Covid-19, Transversality, Post-pandemic, CNPqAbstract
In response to CNPq/MCTIC Call n. 06/2021 - The transversality of science, technology, and innovations for the planet, launched during the Covid-19 pandemic, professors from the Federal University of Western Bahia wrote the project entitled “The transversality of science, technology and innovation in facing the Covid-19: building post-pandemic paths”. Various activities, such as workshops, lectures, exhibitions of scientific experiments, debates and round tables were programmed, in a remote format, and included in an event entitled “IV Scientific Journey of Western Bahia”. The event had, on average, 300 participants, and presented itself as a very successful proposal for what was planned, since, even in times of pandemic, it was possible to disseminate science, sharing knowledge about various topics, such as health with information about Covid-19, the well-being of men and women, female empowerment, showing that there is still a lot of space for women to conquer in science.
Downloads
References
BRASIL. Dia Nacional do Rádio: rádio no Brasil: há mais de 100 anos criando e contando histórias. 25 de setembro de 2021. Disponível em: https://www.gov.br/mcom/pt-br/noticias/2021/setembro/radio-no-brasil-ha-mais-de-100-anos-criando-e-contando-historias. Acesso: 20 nov. 2023.
LEMES, T. B. et al. O instagram como ferramenta de divulgação científica sobre mamíferos. In: SEMANA DE BIOLOGIA DA UFES DE VITÓRIA, 12., Vitória, 2021. Anais [...]. Vitória: UFES, 2021. Disponível em: https://periodicos.ufes.br/sebivix/issue/view/1129. Acesso em: 24 jan. 2024.
MAGALHÃES, R. C. S. Pandemia de covid-19, ensino remoto e a potencialização das desigualdades educacionais. História, Ciências, Saúde, Rio de Janeiro, v. 28, n. 4, p. 1263-1267. 2021. DOI 10.1590/S0104-59702021005000012. Disponível em: https://www.scielo.br/j/hcsm/a/PsyyZM3qmWPBQcBMm5zjGQh/. Acesso em: 23 jan. 2024.
MCTI. Por que popularizar? 2021b. Disponível em: https://www.gov.br/cnpq/pt-br/assuntos/popularizacao-da-ciencia/por-que-popularizar. Acesso em: 23 jan. 2023.
MCTI. Semana Nacional de Ciência e Tecnologia. 2021a. Disponível em: https://www.gov.br/cnpq/pt-br/assuntos/popularizacao-da-ciencia/semana-nacional-de-ciencia-e-tecnologia. Acesso em: 23 jan. 2023.
RONDINI, C. A.; PEDRO, K. M.; DUARTE, C. S. Pandemia da covid-19 e o ensino remoto emergencial: mudanças na práxis docente. Interfaces Científicas, Aracaju, v. 10, n. 1, p. 41-57, 2020. DOI 10.17564/2316-3828.2020v10n1p41-57. Disponível em: https://periodicos.set.edu.br/educacao/article/view/9085. Acesso em: 24 jan. 2024.
SILVA JUNIOR, V. N. O que é a Semana Nacional de Ciência e Tecnologia? 2022. Disponível em: https://semanact.mcti.gov.br/o-que-e-a-semana-nacional-de-ciencia-e-tecnologia/. Acesso em: 23 jan. 2023.
UFOB. Ações de biossegurança relacionadas à pandemia de covid-19. Universidade Federal do Oeste da Bahia, 2021. Disponível em: https://ufob.edu.br/a-ufob/transparencia-e-prestacao-de-contas/2020/acoes-de bioseguranca. Acesso em: 24 jan. 2023.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jamilly Ribeiro Lopes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Ao publicarem nesta revista, os autores concordam em manter os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.