Natura brand sustainability communication in the Exame Sustainability Guide

Authors

  • Adriana Landim Quinaud Universidade Federal de Santa Catarina
  • Neusa de Oliveira Carneiro Universidade Federal de Santa Catarina
  • Maria José Baldessar Universidade Federal de Santa Catarina
  • Richard Perassi Luiz de Sousa Universidade Federal de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.14393/par-v2n2-2017-45479

Keywords:

Accreditation, Image, Environmental value, Specialized Journalism

Abstract

This article presents a study about the value of sustainability in the Natura brand image in Guia Exame de Sustentabilidade. Present in all editions, between 2007 and 2016, therefore in ten editions were analyzed its reports. Through content analysis, Natura's credibility was considered by several authors as a leader in the insertion of the sustainable management model in the country. It was found that brand represents ethical respect for the environment and people, generating feelings of trust and recognition. It also reports that sustainability is seen as an intangible asset in increasing appreciation. This may explain investments in acting and communication, confirming the public perception of value by its association with sustainability.

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Author Biographies

Adriana Landim Quinaud, Universidade Federal de Santa Catarina

Mestranda em Engenharia e Gestão do Conhecimento pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) Membro do Grupo de Pesquisa MidiaCon - Mídia e Convergência CNPQ/UFSC.

Neusa de Oliveira Carneiro, Universidade Federal de Santa Catarina

Doutoranda em Engenharia e Gestão do Conhecimento pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) Membro do Grupo de Pesquisa MidiaCon - Mídia e Convergência CNPQ/UFSC. UFSC - Universidade Federal de Santa Catarina.

Maria José Baldessar, Universidade Federal de Santa Catarina

Doutora em Ciências da Comunicação (USP), Mestre em Sociologia Política (UFSC) e professora no Programa de Pós-Graduação de Engenharia Gestão do Conhecimento e nos cursos de graduação em Jornalismo e Design (UFSC).

Richard Perassi Luiz de Sousa, Universidade Federal de Santa Catarina

Pós-doutorado em Design (IADE-U/Lisboa, 2015), Doutor em Comunicação e Semiótica (PUC-SP), Mestre em Educação (UFMS) e professor nos cursos de graduação e pós-graduação em Design (Pós Design/UFSC) e no programa de Pós graduação em Engenharia e Gestão do Conhecimento (PPEGC/UFSC).

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Published

2018-10-13

How to Cite

Quinaud, A. L., Carneiro, N. de O., Baldessar, M. J., & Sousa, R. P. L. de. (2018). Natura brand sustainability communication in the Exame Sustainability Guide. Paradoxos, 2(2), 66–76. https://doi.org/10.14393/par-v2n2-2017-45479