Laughter on the tightrope: humor in the work of Augusto Boal in exile
DOI:
https://doi.org/10.14393/ArtC-V19n34-2017-1-10Abstract
For Vladimir Jankélévitch, events are less and less funny, as they touch deeper, core areas of existence. You cannot play with death because it kills; nonetheless, you play hide-and-seek with empirical varieties of danger. This said, I intend to analyze in this article Augusto Boal’s theatrical texts Torquemada (1971) and Murro em ponta de faca (1978). As they were written in exile, I will seek to contextualize the phenomenon of laughter in these specific conditions. At the same time, I will highlight topics such as identity, being, alterity, and anguish.Keywords: dark humor; political theater; exile.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos da licença Creative Commons, adotada a partir da ArtCultura, v. 21, n. 39 (jul.-dez. 2019).
CC BY-NC-ND 4.0: o artigo pode ser copiado e redistribuído em qualquer suporte ou formato. Os créditos devem ser dados ao autor original e mudanças no texto devem ser indicadas. O artigo não pode ser usado para fins comerciais. Caso o artigo seja remixado, transformado ou algo novo for criado a partir dele, ele não pode ser distribuído.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.