Identity negotiations within the industry of popular music: the development of the repertoire of an Argentine folkloric singer
DOI:
https://doi.org/10.14393/ArtC-V19n34-2017-1-05Abstract
The incorporation of the piece named “Amor salvaje”, in the middle 1990, meant somewhat of a breakdown within the up to that moment prevailing structure of the repertoire of Chaqueño Palavecino and went along with the moment of his recognition as a major star within the industry of argentine folkloric music. In this paper, the hypothesis is sustained that the piece marked the beginning of some negotiation between a criollista and traditional profile and the aspirations of a broader audience. Before examining the meanings of the transformations the piece involved both in its musical genre and its tone y moral assumptions, a brief account is offered about the historic traits of criollista identity discourse and the particular way in which it is adopted in the image and practice of Chaqueño Palavecino.Keywords: Argentine folklore; Chaqueño Palavecino; cultural industry.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos da licença Creative Commons, adotada a partir da ArtCultura, v. 21, n. 39 (jul.-dez. 2019).
CC BY-NC-ND 4.0: o artigo pode ser copiado e redistribuído em qualquer suporte ou formato. Os créditos devem ser dados ao autor original e mudanças no texto devem ser indicadas. O artigo não pode ser usado para fins comerciais. Caso o artigo seja remixado, transformado ou algo novo for criado a partir dele, ele não pode ser distribuído.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.