Sound, music, and attitude in chilean rock and roll in the 60’s
Abstract
This article addresses the concept of rock as it was defined by the practice of the Chilean rockers during the mid sixties. That practice was transformed into a discourse by the first rock critical studies published in Chile in the nineties. Finally, from the current musicology, I review the way rock and non-rock has been defined in Chile, both from practice and from the discourse. The question is about the conditions that allow the existence of rock, as was conceived in the sixties. The hypothesis is that these conditions must be sought in three basic aspects: sound, music and attitude.
Keywords: rock; youth; Chilean popular music.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos da licença Creative Commons, adotada a partir da ArtCultura, v. 21, n. 39 (jul.-dez. 2019).
CC BY-NC-ND 4.0: o artigo pode ser copiado e redistribuído em qualquer suporte ou formato. Os créditos devem ser dados ao autor original e mudanças no texto devem ser indicadas. O artigo não pode ser usado para fins comerciais. Caso o artigo seja remixado, transformado ou algo novo for criado a partir dele, ele não pode ser distribuído.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.