From popular culture to media culture
Abstract
Since the mid-nineteenth century, the issue of culture for a majority of people became a major political, ideological, and aesthetic challenge. Anathemas were pronounced, concepts were proposed and discussed. These discussions were resumed a century later when history and social sciences began to take greater interest on such problems. Popular culture, mass culture, media culture became new battlefields where once again ideological and scientific approaches find themselves in confrontation. We propose we should map these debates, stressing historians’ role and highlighting the main achievements in the study of culture targeting general public.
Keywords: media culture; popular culture; mass culture.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos da licença Creative Commons, adotada a partir da ArtCultura, v. 21, n. 39 (jul.-dez. 2019).
CC BY-NC-ND 4.0: o artigo pode ser copiado e redistribuído em qualquer suporte ou formato. Os créditos devem ser dados ao autor original e mudanças no texto devem ser indicadas. O artigo não pode ser usado para fins comerciais. Caso o artigo seja remixado, transformado ou algo novo for criado a partir dele, ele não pode ser distribuído.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.